ZAMÓWIENIA PUBLICZNE OBJĘTE USTAWĄ PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Remont cząstkowy wielkopowierzchniowy dróg wojewódzkich DW296 i DW382

I.Nazwa oraz adres Zamawiającego:

 Zamawiającym jest Powiat Bolesławiecki - Zarząd Dróg Powiatowych w Bolesławcu, ul. Modłowa 8C reprezentowany przez Kierownika Zarządu Dróg Powiatowych w Bolesławcu Pawła Bednarskiego. 

 tel. 756469725

fax 756469726

 e-mail: biuro@zdp.boleslawiec.pl

 Nabywcą i odbiorcą robót jest Zarząd Dróg Powiatowych w Bolesławcu.

 II.Tryb udzielenia zamówienia:

1.             Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie podstawowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.).

2.             Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem: GS.382.25.2024. Wykonawcy winni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie oraz nazwę zadania.

3.             Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i załącznikach zastosowane jest pojęcie:

„ustawa” lub „PZP” – należy przez to rozumieć ustawę Prawo Zamówień Publicznych, o której mowa w pkt. 1.,

„Zamawiający” – należy przez to rozumieć Zarząd Dróg Powiatowych w Bolesławcu,

„Wykonawca” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.

4.             Ilekroć w danym postępowaniu jest używany skrót „SWZ” należy przez to rozumieć niniejszą Specyfikację Warunków Zamówienia.

5.             Ochrona danych osobowych – klauzula informacyjna z art. 13 RODO stanowi załącznik nr 6 do niniejszej SWZ.

6.             Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia negocjacji.

7.             Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.

 III. Opis przedmiotu zamówienia:

 Przedmiotem zamówienia jest remont cząstkowy i wielkopowierzchniowy dróg wojewódzkich DW382 i DW296 polegający na wykonaniu nakładek grub. 5 cm z wcześniejszym frezowaniem istniejącej nawierzchni asfaltowej na łącznej powierzchni ok. 2250m2 wraz z robotami towarzyszącymi.

Przewiduje się wykonanie następujących robót:

- frezowanie nawierzchni bitumicznej na gr. 4cm z odwozem części frezowiny do siedziby Zamawiającego,

- wykonanie warstwy ścieralnej asfaltowej gr. 5cm,

- regulacja studzienek z wymianą włazów,

- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego,

 Szczegółowy zakres i ilości robót określa przedmiar robót   – w załączeniu.

Termin realizacji – 21 dni od daty podpisania umowy.

Gwarancja min. 24 miesiące z możliwością zwiększenia maks. do 60 miesięcy.

Tymczasowy projekt organizacji ruchu na czas realizacji robót zostanie Wykonawcy przekazany z chwilą protokolarnego przekazania placu budowy.

Po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzenia robót.

Kod CPV:                                                                         

45.23.32.20-7 – Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

45.23.31.41-9 – Roboty w zakresie konserwacji dróg.

45.23.31.42-6   – Roboty w zakresie naprawy dróg.

        

 1.   Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określają załączniki do niniejszej SWZ zawierający:

1)   Przedmiar robót

2)   Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych

2.      Uprawnionym do realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia jest Zarząd Dróg Powiatowych w Bolesławcu, ul. Modłowa 8 c, 59-700 Bolesławiec.

3.             Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy "lub równoważne".

4.             Do materiałów i urządzeń wskazanych ewentualnie w dokumentacji projektowej, dla których są wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie można stosować materiały i urządzenia równoważne pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. Przewidziane do zastosowania urządzenia i materiały powinny spełniać parametry określone w dokumentacji projektowej i nie powinny być gorsze od założeń projektowych.

5.             Zgodnie z art. 99 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca wraz
z ofertą składa oświadczenie, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.

6.             Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji na okres minimum 24 miesięcy na wykonane roboty budowlane, liczonej od dnia odbioru końcowego robót.

7.             Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej w celu zapoznania się
z warunkami wykonania robót – wizje lokalne powinny być potwierdzone stosownym pisemnym oświadczeniem Wykonawcy w pkt II Oferty.

8.             Wykonawca zrealizuje roboty będące przedmiotem umowy z materiałów własnych (zakupionych przez siebie).

9.             Oferta powinna zawierać wszelkie koszty związane z pracami niezbędnymi do wykonania zadania, tj. roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie placu budowy, utrzymanie zaplecza i placu budowy, w tym należy ująć koszty wody, usuwanie ścieków, wywóz śmieci, organizację zaplecza socjalnego, oświetlenie, zasilanie w energię elektryczną, dozór, koszty wywozu i utylizacji odpadów powstałych w wyniku realizacji robót. Wykonawca ma obowiązek być podmiotem zarejestrowanym w rejestrze Bazy Danych Odpadowych chyba, że wykaże, że nie podlega takiemu obowiązkowi.

10.         Wykonawcę obowiązują przepisy następujących ustaw:

- Prawa budowlanego (j.t. Dz. U. z 2024 r., poz. 725),

- O wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213),

- O odpadach (j.t. Dz.U. z 2023 poz. 1587) - w szczególności Zamawiający wymaga, aby odpady powstałe w wyniku realizacji robót były przetransportowane i zmagazynowane w miejscu unieszkodliwiania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu stosownych dokumentów.

- O drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 320),

- Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54).

11.         Wykonawca zobowiązany będzie zawrzeć umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 zł, z tytułu ewentualnych strat i szkód, za które będzie odpowiadał na podstawie umowy. Zamawiający do czasu przedłożenia dokumentów ubezpieczeniowych nie przekaże terenu budowy, a zwłoka z tego tytułu będzie traktowana jako powstała z przyczyn zależnych od Wykonawcy.

12.  Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r.
o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w tym do zapewnienia łącznego udziału co najmniej 10% pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1083 ze zm.) używanych do wykonywania tego zadania (zamówienia publicznego) z uwzględnieniem ewentualnych zmian tego przepisu, polegających na zmianie wymaganego udziału.

Wykonawca zobowiązuje się do przekazania na każde żądanie Zamawiającego, pisemnego oświadczenia o spełnianiu obowiązku wykorzystania pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym na poziomie wymaganym przez przepisy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.), zawierającego co najmniej informację na temat łącznej ilości pojazdów używanych przy wykonywaniu zamówienia publicznego, w tym łącznej ilości pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym, wraz z informacją nt. numeru rejestracyjnego oraz podstawą dysponowania ww. pojazdami. Brak złożenia pisemnego oświadczenia w wyznaczonym terminie będzie traktowany przez Zamawiającego jako niespełnienie wymogów ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.).

W razie niewykonania przez Wykonawcę obowiązku i wystąpienia z tego powodu skutków prawnych określonych przepisami prawa, w szczególności wcześniejszego wygaśnięcia umowy zgodnie z art. 76 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, Wykonawca ponosi względem Zamawiającego pełną odpowiedzialność za szkodę Zamawiającego z tego wynikającą - w takim wypadku przyjmuje się, że umowa została rozwiązana z wyłącznej winy Wykonawcy.

13.  Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy
o pracę, o których mowa w art. 95 ustawy, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:


Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:

-        wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, tj. czynności związanych bezpośrednio z realizacją zamówienia w zakresie prac budowlanych, w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu i monterów, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy (art. 22 § 1). Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.

Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w § 4 ust. 9 – 15 oraz w § 14 ust. 6 pkt 6-8 wzoru umowy.

IV.            Termin wykonania zamówienia:

1.              Data rozpoczęcia: od dnia podpisania umowy

2.              Data zakończenia: 21 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy

 

V.            Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:      

1.      O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia następujące warunki dotyczące:

1)      zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:

- nie dotyczy.

2)      uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

- nie dotyczy.

3)      sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

- nie dotyczy.

4)      zdolności technicznej lub zawodowej:

a)      Wykonawcy:

- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub/i remoncie lub/i przebudowie drogi, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto (słownie złotych: trzysta tysięcy 00/100) za każdą robotę.

b)     Osób:

- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobą do kierowania robotami posiadającą uprawnienia budowlane
w specjalności drogowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.

Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane  oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy – w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725).

 W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane.

 2.      Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

 VI.            Podstawy wykluczenia Wykonawców:

 1.      Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ustawy, tj.:

1)      będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a)      udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,

b)      handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,

c)      o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r. poz. 2048) lub w
art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2024 poz. 930),

d)      finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,

e)      o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f)       powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9
ust. 2
ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 poz. 1745),

g)      przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,

h)      o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2)      jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;

3)      wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną
o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4)      wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

5)      jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji,
w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

6)      jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

2.      Dodatkowo Zamawiający wykluczy Wykonawcę:

1)      w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;

2)      który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

3)      który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;

 3.      Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy.

 4.      Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2
i
5 lub, o których mowa w pkt. 2 niniejszego rozdziału, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:

1)      naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;

2)      wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;

3)      podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:

a)      zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,

b)      zreorganizował personel,

c)      wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,

d)      utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,

e)      wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.

 5.      Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt. 4, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt. 4, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę.

6.      Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

7.      Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania
o udzielenie zamówienia.

 

VII.            Podmiotowe środki dowodowe - wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia:

1.      Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie potwierdzające na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, że Wykonawca:

1)  nie podlega wykluczeniu,

2)  spełnia warunki udziału w postępowaniu.

 2.      Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1 Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Propozycje treści oświadczeń stanowią Załącznik nr 1A oraz 1B do niniejszej SWZ.

 3.      Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym (nie krótszym niż 5 dni) terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa
w art. 125 ust. 1 ustawy. Wzory dokumentów będą stanowić załączniki do wezwania.

 4.      Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia.

 5. Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 3,  Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:

1)      W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:

a)      wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SWZ. (UWAGA: Wykaz należy złożyć na wezwanie. Nie składa się go wraz z ofertą).

b)      wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ. (UWAGA: Wykaz należy złożyć na wezwanie. Nie składa się go wraz z ofertą).

2)      W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postepowaniu:

- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; (UWAGA: Dokument należy złożyć na wezwanie. Nie składa się go wraz z ofertą).

 6.      Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.

 7.      Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt. 5 ppkt 2 lit. a – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

 8.      Dokumenty, o których mowa w pkt. 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.

 9.      Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Przepis pkt. 8 stosuje się odpowiednio.

 10.  Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.

 11.  W zakresie nieuregulowanym Ustawą lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.

 VIII.            Informacja dla Wykonawców polegających na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy:

1.      Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.

 2.      W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują prace zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia, do realizacji których te zdolności są wymagane.

 3.      Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

 4.      Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.

 5.      Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału
w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - odpowiednio Załącznik nr 1A oraz 1B do niniejszej SWZ.

 6.      Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VII pkt. 5 ppkt 2) SWZ.

IX.            Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1.      Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wtedy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty.

 2.      W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie,
o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.

 3.      W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

 4.      Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. (NALEŻY WYPEŁNIĆ PKT. XIII W FORMULARZU OFERTY).

 5.      W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII pkt 5 SWZ, przy czym:

1)  dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII pkt. 5 ppkt 1) SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w rozdz. V pkt. 1 SWZ.  

2)  dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz. II pkt. 5 ppkt 2) SWZ składa każdy z nich.

 X.            Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów oraz wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami:

Informacje ogólne:

 1.       W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.

 2.       Adres strony postępowania na portalu e-zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-62f57a3b-1c36-4a73-8db3-996666f0286e

 3.       Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Tadeusz Prochownik (w sprawach technicznych)   i  Mariusz Lickiewicz (w sprawach SWZ i postępowania), tel. 756469725 e-mail: biuro@zdp.boleslawiec.pl  

 4.       Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”) z wykorzystaniem dostępnych filtrów” – identyfikator postępowania ocds-148610-62f57a3b-1c36-4a73-8db3-996666f0286e.   

 5.       Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.

 6.       Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.

 7.       Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.

 8.       Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).

 9.       Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.

 10.   Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.

 11.   W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja, (nie dotyczy składania ofert
i wniosków), pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień, dokumentów, o których mowa w ust. 9, oraz przekazywanie informacji odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).

 12.   Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.

 13.   Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.

 14.   Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).

 15.   Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.

 16.   W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.

 17.   W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@zdp.boleslawiec.pl lub m.lickiewicz@zdp.boleslawiec.pl (nie dotyczy składania wniosków do dopuszczenia do udziału w postępowaniu i ofert)

 XI.            Wymagania dotyczące wadium :

1.      Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4.000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące 00/100)

2.      Zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy
w jednej lub kilku następujących formach.:

1)      pieniądzu;

2)      gwarancjach bankowych;

3)      gwarancjach ubezpieczeniowych;

4)      poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2000 r. nr 109 poz. )

5)      Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zarządu Dróg Powiatowych w Bolesławcu BGŻ BNP PARIBAS 13 2030 0045 1110 0000 0159 7170  tytułem „Wadium – Remont cząstkowy i wielkopowierzchniowy dróg wojewódzkich nr DW382 i DW296”.

6) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

 

5. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji. Dokument musi być podpisany przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela. Z treści dokumentu winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.

7. Dokument, o którym mowa w pkt. 5 ma być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem
i winien zawierać następujące elementy: nazwę Wykonawcy, beneficjenta (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib, oznaczenie postępowania, określenie (nazwa) przedmiotu postępowania, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności dokumentu.

8. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz
z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

 9. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na wskazany rachunek bankowy musi wpłynąć najpóźniej przed terminem składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.

 10.  Zamawiający zwraca wadium w trybie i terminach określonych w art. 98 ustawy.

 XII.            Termin związania ofertą:

1. Termin związania ofertami wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz
z upływem terminu składania ofert.

2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą określonego w SWZ, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.

3. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 2, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

 XIII.            Opis sposobu przygotowywania ofert:

1.      Wykonawca może złożyć jedną ofertę.

2.      Ofertę składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

3.     Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu Ofertowym.

4.      Do oferty należy dołączyć:

1)   Oświadczenia wymagane postanowieniami rozdz. VII pkt. 1 SWZ;

2)   Oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby, wymagane postanowieniami rozdz. VIII pkt 5 SWZ;

3)   Zobowiązania wymagane postanowieniami rozdz. VIII pkt. 3 SWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu;

4)   Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX pkt 4 SWZ;

5)   Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru (jeżeli dotyczy) - w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy oraz podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy) jest umocowana do jego reprezentowania;

6)   Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy oraz podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy), o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony;

7)  Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

8)   Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.

5.        Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej
w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.

6.        Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty”
w pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”). UWAGA – pierwsze pole przeznaczone na dodanie formularza oferty umożliwia załączenie jednego pojedynczego pliku. W przypadku gdy formularz oferty składa się z dwóch lub więcej plików należy jeden z nich dodać w polu przeznaczonym na formularz oferty, a pozostałe w polu przeznaczonym na załączniki. W kolejnym polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”) Wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą.

7.        Jeżeli wraz z ofertą składane są dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Zarówno załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”

8.        Formularz ofertowy oraz pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

9.        UWAGA: niniejsze postępowanie prowadzone jest bez wykorzystania formularza interaktywnego dostępnego na platformie. Przy składaniu oferty wyświetlony zostanie komunikat o treści „Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania” oraz „Plik (nazwa pliku stanowiącego formularz) nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie”. Powyższe komunikaty są jedynie ostrzeżeniami i nie uniemożliwiają poprawnego złożenia oferty z wykorzystaniem formularza udostępnionego przez Zamawiającego.

10.    System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje, jednocześnie informując o tym wykonawcę. Potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajduje się w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). EPP i EPO dostępne są dla zalogowanego Wykonawcy w zakładce „Oferty/Wnioski”.

11.    Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.

12.    Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”.

13.    Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.

14.    Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności .txt, .rtf, .pdf, .doc,.docx, odt.

 15.    Ofertę należy sporządzić w języku polskim.

 XIV.            Termin składania i otwarcia ofert:

 1.      Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w terminie do dnia: 08.11.2024r.,
do godz. 09.00.

2.      Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 08.11.2024r., o godzinie 09.15.

3.      Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

4.      Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć́ na sfinansowanie zamówienia

5.      Otwarcie ofert następuje poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert dostępnego na Platformie E-Zamówienia

6.      Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:

- nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;

- cenach lub kosztach zawartych w ofertach

7.      W przypadku wystąpienia awarii systemu teleinformatycznego, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii

8.      Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania

 XV.            Opis sposobu obliczenia ceny:

 Uwaga: Obowiązującym wynagrodzeniem będzie wynagrodzenie ryczałtowe.

 1. Wykonawca określi całkowitą cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia, podając ją z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). Cena oferty powinna być podana liczbowo.

2. Całkowitą ryczałtową cenę oferty należy podać w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SWZ.

3. Wykonawca musi uwzględnić w cenie koszty stałego pobytu na terenie budowy Kierownika budowy/robót.

4. Cena musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia, wynikające wprost z dokumentacji projektowej, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia, w tym opisane w rozdz. III niniejszej SWZ.

5. Cena oferty musi uwzględniać wartość podatku od towarów i usług oraz innych niezbędnych opłat i podatków.

6. Zgodnie z art. 225 ustawy jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania
u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując jej wartość bez kwoty podatku.

 XVI.            Waluta, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego:

Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w złotych polskich [PLN]. 

 XVII.            Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny oferty:

1.     Kryterium są:

1)      Cena – 80%

2)      Dodatkowy (ponad wymagane 24 miesiące) okres gwarancji za wady (maksymalnie 36 miesięcy)   – 20%

2.    Zamówienia zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów, po zsumowaniu ocen w poszczególnych kryteriach oceny ofert.

3.    Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać Wykonawca to 100 punktów.

4.    Ilość punktów zaokrąglana jest do dwóch miejsc po przecinku.

5.    Ocenie podlegają tylko oferty niepodlegające odrzuceniu.

6.    Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma największa liczbę punktów wyliczoną wg poniższego sposobu:

1)      Kryterium cena:

[On/Ob] x 100pkt = ilość punktów P1

            Gdzie:

            „On” – cena w ofercie najkorzystniejszej (najniższa cena),

            „Ob” – cena w ofercie badanej.

 

2)      Dodatkowy okres gwarancji ponad wymagane 24 miesiące (maksymalnie 36 miesięcy):

[Gb/Gn] x 100pkt = ilość punktów P2

            Gdzie:

            „Gb” – okres gwarancji oferty badanej,

            „Gn” – maksymalny najkorzystniejszy okres gwarancji.

 7.    Łączna wartość punktowa zostanie obliczona  poprzez zsumowanie wartości:

 P = wartość punktowa „P1” (cena) x waga kryterium (80%) + wartość punktowa „P2” (gwarancja) x waga kryterium (20%)

 XVIII.            Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:

 1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie wezwany przez Zamawiającego do podpisania umowy.

2. Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta została wybrana, o terminie i miejscu zawarcia umowy.

3. Wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu kosztorys sporządzony w oparciu o załączony przedmiar.

4. Nie później niż do dnia zawarcia umowy wybrany Wykonawca przedstawi Zamawiającemu właściwe kopie uprawnień nadanych osobom stanowiącym personel kluczowy wraz
z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej Izby Zawodowej.

 XIX.            Podwykonawstwo:

 1.      Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.

2.      Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

3.      Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, jeżeli są już znani.

4.      Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo na roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu:

1)      gdy umowa przewiduje termin zapłaty dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej;

2)      gdy ceny zaoferowane przez podwykonawcę będą przewyższać ceny zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie;

3)      gdy umowa zawiera postanowienia niezgodne z art. 463 Ustawy.

5.      Na podstawie art. 464 ust. 8 ustawy Zamawiający wyłącza obowiązek przedkładania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii zawartych umów o podwykonawstwo na dostawy lub usługi o wartości do 50.000,00 zł, które ze względu na swój przedmiot nie podlegają obowiązkowi zgłoszenia do Zamawiającego, tj.: umowy na dostawy materiałów.

6.      Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

 XX.            Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy :

 1.      Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w wysokości 5 % ceny oferty brutto.

2.      Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

3.      Po upływie terminów ustalonych na usunięcie usterek, reklamacji i ponownym jednokrotnym wezwaniu do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, Zamawiający zleci usunięcie usterek
z wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy koszt ten przekroczy wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający będzie dochodzić odszkodowania uzupełniającego.

4.      Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach:

1)      pieniądzu;

2)      poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3)      gwarancjach bankowych;

4)      gwarancjach ubezpieczeniowych;

5)      poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt
2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

5.      Potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz należy przedłożyć
w oryginale.

6.      Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę zabezpieczenia należytego wykonania umowy winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwot z tytułu nienależytego wykonania umowy, zgodnie z warunkami umowy, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.

7.      W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca może – w uzgodnieniu
z Zamawiającym – zaliczyć kwotę wadium na poczet zabezpieczenia.

8.      Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

9.      W trakcie realizacji umowy, Wykonawca może za zgodą Zamawiającego dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa wyżej.

10.  Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia
i bez zmniejszenia jego wysokości.

11.  Zamawiający zwraca (zwalnia) 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane.

12.  Kwota w wysokości 30% zabezpieczenia, pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń
z tytułu gwarancji za wady i zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po jej upływie.

 XXI.            Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy:

 Z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę zostanie podpisania umowa, której wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

 XXII.            Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

 W postępowaniu mają zastosowanie środki ochrony prawnej, o których mowa w Dziale IX Ustawy oraz wydanych na podstawie art. 576 Ustawy Rozporządzeniach w sprawie:

1) wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania;

2) szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego.

 XXIII.            Opis części zamówienia :

 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Przedmiotowe zamówienie jest niepodzielne na części, ponieważ zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość. Z uwagi na potrzebę skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, proces ten mógłby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia. Wprowadzenie podziału zamówienia na części skutkowałoby potencjalnym wydłużeniem terminu zakończenia inwestycji oraz zwiększeniem kosztów. Ponieważ zakres zamówienia jest dostosowany do możliwości małego i średniego przedsiębiorstwa brak podziału zamówienia na części nie spowoduje ograniczenia konkurencji.

 XXIV.            Informacje o zamówieniach o których mowa w art. 214 us.1 pkt7:

 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.

 XXV.            Oferty wariantowe :

 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 92 ustawy.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Sekcja Dróg i Mostów
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 listopada 2024 08:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mariusz Lickiewicz
Ilość wyświetleń: 158
13 listopada 2024 08:16 (Mariusz Lickiewicz) - Opublikowanie dokumentu.
13 listopada 2024 08:15 (Mariusz Lickiewicz) - Dodanie załącznika [swz_podpisana_cyfrowo.pdf] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
13 listopada 2024 08:15 (Mariusz Lickiewicz) - Dodanie załącznika [zalaczniki_nr_1_1a_1b.docx] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)